jude06:   Szervét Tibor


Épp a Spamalot kritikákat böngésztem a Művész Úr kiválóan összehozott honlapján:


"Szervét Tibor Arthur királyként remek fazon. Részint olyan, mint egy túlmozgásos, ugrabugráló, mindenre rácsodálkozó, szájtáti kölyök, másrészt azért tapasztalat, méltóság, tartás is van benne, és ebből különös keveréket alkot."
(Népszava Online, 2009.10.03.)

„...ebben a darabban bizony helye van! Akárcsak Szervét Tibornak, akiről szintén nem gondoltuk volna, hogy tud énekelni, azt meg pláne nem, hogy ennyire jól. (Ez nyilvánvalóan a mi hiányosságunk, hiszen szerepelt már zenés darabban.)”
(Dó: Szeptember 26. – a második premier, 2009.10.09.)
http://www.footer.hu/szemafor/663-spamalot-a-madachban-igy-lattuk-mi


jude06: Ritka amikor nyilvános cikkben megkövetik magukat a szerzők, ez értékelendő. Én azon szerencsések között voltam akik látták az Anconai szerelmesek utolsó előadásaiban is, biztosíthatom, ott is kitűnően helytállt!

startlapfórum – Szervét Tibor: 2009. október
http://lapforum.lap.hu/topic/2263-szervet-tibor/
Fotó: Román Zsolt
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Tarján Tamás: Apadráma


"A színészek több - logikusan egymásba mozdítható - szerepet is játszanak. Szervét Tibor az önzővé magányosodott Apát (filmes Horváthunk apját, besúgó Horváthunk fiát) és a tartótisztet, aki magához és az ügyosztályhoz láncolja, később kihajítja a besúgót.


Mindkét ábrázolás szuggesztív, meghatározó ikonja a csöndesen múltfirtató rendezésnek."

Színház, 2009/05. p.21-22.
http://www.szinhaz.net/
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tóth-Szántó Krisztina: Radnóti Színház: Apacsok

"(...) még a légy is észrevehetően mászik a falon. Ezek adják meg az alapvető élményt. Sokkal inkább, mint a színészek. Nem velük van a baj, csak épp talán ebben a darabban nincs elegendő lehetőség a számukra.
Szervét Tibor az apa karakterével mégis ki tud emelkedni."

Marie Claire, 2009.05.01. p.69.
http://www.mno.hu/portal/624758?searchtext=apacsok

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Pethő Tibor: Apacsok és ügynökök

"Messze kiugró teljesítményt nyújt (...) Szervét Tibor mint kukacoskodó, mindenhol ellenséget szimatoló, trükkjeiken átlátó vegyész, s mint sima modorú tartótiszt. Talán ezért is tekinthetjük a záróképet, a kollektív felejtés torzuláshoz vezető önvédő mechanizmusának bemutatását megrendítően erősnek."

Magyar Nemzet, 2009.03.24.
http://www.mno.hu/portal/624758?searchtext=apacsok

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Schweitzer András: Sápadt arcok. Apacsok

"A darabban a Szervét Tibor alakította tartótisztről kiderül, hogy a múltja miatt ő is kényszerhelyzetben érzi magát. A tenyérbe mászóan aljas figura láttán mégis az az érzésünk, hogy valójában nem az egyes emberek, hanem az egész rendszer volt romlott."

HVG, 2009.03.21.
http://hvg.hu/hvgfriss/2009.12/200912_SZINDARAB_A_MEGFIGYELT_MAGYAR _INDIANoZoKRoL.aspx

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Csáki Judit: Rövid krónikák. Apacsok

„A beszervezőt és a későbbi tartótisztet Szervét Tibor játssza, aki ugyancsak könnyedén, kellemesen okos és tárgyszerű modorban veszi rá leendő ügynökét az árulásra."

Magyar Narancs, 2009.03.19.
http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir2.php&id=18597

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Velkei Tamás: Indián életre-halálra. Apacsok

"A darab motorja azonban -mint oly sok radnótis előadás alkalmával - ezúttal is Szervét Tibor, aki ugyanolyan meggyőző és karizmatikus elhárítótisztként, mint a fiával és az aktuálpolitikával elégedetlen apaként. Mindkét figurában megjelenik a cinizmus, a kor cinizmusa (is), Szervét tolmácsolásában mégis más és más - egyformán tökéletes."

Magyar Nemzet, 2009.03.19.
http://www.mno.hu/portal/623848

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Koltai Tamás: Ipi-apacs

"Szervét Tibor remekül játszik egy tartótisztet. Gonoszul tudja a jóindulat látszatát kelteni. Nyájasan pribék. Beleérzően kegyetlen. Szabadkozva zsarol. Szinte megtagadhatatlanná teszi a beszervezési papír aláírását."

Élet és Irodalom, 2009.03.13.
http://www.es.hu/print.php?nid=22400

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Fehér Elephánt: Apacsok

"A Nagy Öregek pedig fölényes tudással remekelnek: Szervét Tibor félelmetes halksággal játszik macska-egér harcot áldozatával."

Fehér Elephánt, 2009.03.07.
http://www.toptipp.hu/szinhaz/budapest.htm

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Oláh Csilla: Mindkét területen sikeres
Interjú Goda Krisztina filmrendezővel és forgatókönyvíróval


„Goda Krisztina: – Elkészítettem egy kisjátékfilm szinopszisát a főiskolai felvételire, amelyet aztán a Magyar Televízió több osztályának is elküldtem, és nagy örömömre egyik osztály visszajelzett és lehetőséget biztosított a tízperces kisfilm elkészítésére.


A Portré című film története szerint a festőművész főhős – akit Szervét Tibor alakított – megpróbálja megfesteni halott szerelme portréját, de sehogy sem sikerül, nincs megelégedve az eredménnyel.
Akkoriban nagyon foglalkoztatott, hogy csak képek segítségével, hogyan lehet egy történetet elmondani.

Egyébként ez a film juttatott be a National Film and Television School-ba is, az angol állami filmfőiskola rendezői szakára.”

Tranzit, 2009/2. p.38-39.
www.hellercom.hu/publik/goda.pdf

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Berta Adrienn:
A lovasterápia csodás lehetőségei.
Önzetlenül a sérült gyermekekért


Domina Imre:
"Ami az alapítvány mindennapi életét és a fedeles foglalkoztatóhoz szükséges pénz gyűjtését illeti, többen is az ügy mellé álltak.


Szervét Tibor színész barátom – aki ceglédi születésű lévén egy napon betért hozzám, hogy lovagolni szeretne, és azóta az alapítvány arca lett – jótékonysági színházi előadást szervezett, amelyből 3 és félmillió forint jött össze. Ez óriási munka volt mind a szervezők, mind pedig a színészek részéről, akik a szabadidejüket áldozták arra, hogy segítsenek. Ezúton is köszönöm nekik."

Natúrsziget, 2008.11.07.
http://www.natursziget.com/page.php?show/articles/view/topic/egeszseg/artid/20081107 -a-lovasterapia-csodas-lehetosegei/pagenum/1
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Színház volt, a legjavából.
Farkasok és bárányok


"(...) amikor színen van, mindent visz Berkutovként Szervét Tibor."

Dunaújvárosi Hírlap, 2009.04.23. p.1,6.
http://www.dh-online.hu/kultura/20090423_szinhaz_ volt__a_legjavabol
Fotó: Bátky-Valentin Szilvia

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Petre Gyöngyi: Farkasok és bárányok

"(...) Szervét Tibor földbirtokosa hibátlan alakítás."

Tiara Magazin, 2009.03.09.
http://tiara.imect.com/page/farkasok_es_baranyok

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Metz Katalin: A színész létünk tükörképe vagy bábu
Farkasok és bárányok


"(...) brillíroznak a színészek, Almási Éva és Szervét Tibor kiváltképp. A minden hájjal megkent Murzaveckaja (Almási Éva), (...) kétrét görnyed viszont a dörzsöltebb földbirtokos Berkutov előtt, aki Szervét Tibor képében nála jóval fondorlatosabb, nagyvilágias. A színész könnyedén odavetett mondataival, takarékos gesztusaival megzsarolja a törvénytelen akciókban addig lubickoló Murzaveckaját, aki saját vermébe esik. Ki ne ismerhetné föl mai elvadult kapitalizmusunk jellegzetes figuráit bennük a mai Magyarországon is?"

Magyar Szemle Könyvek, 2009/2.
http://www.magyarszemle.hu/szamok/2009/1/A_szinesz_letunk_tukorkepe_vagy_babu

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Bogácsi Erzsébet: Vegyes galéria. Farkasok és bárányok

"Annak a stílusnak olyannak kellene lennie, mint amilyenben Szervét Tibor jeleskedik. Nem színezget fölöslegesen, nem ragadtatja magát túlzásokra, takarékosan játszik, mégis nyomatékos a jelenléte. Jóllehet csak később lép színre, a legfőbb szereplő lesz. A földbirtokos Berkutov olyan fölényt mutat, amitől a helyi kisvadak is megjuhászodnak."

Criticai Lapok, 2009/1.
http://uj.criticailapok.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=
37541&catid=16:akutalisgszinhazhu

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Pethő Tibor György: Glória vasúti sínekből. Farkasok és bányok

"(...) Berkutov - Szervét Tibor finom eszközökkel jeleníti meg az előkelő földbirtokos-üzletembert (...)"

Magyar Nemzet, 2008.11.17.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Csáki Judit: Nekünk Osztrovszkij kell. Farkasok és bárányok

"(...) belelép az elegáns, öltönyös, hűvös és gátlástalan Berkutov, a nagyvilági főcső - Szervét Tibor tempós játéka felizzítja a levegőt -, és mindent visz. Laza kézcsók jár érte édesanyánknak. Valami, legalább. Szervét a szerepből való kikacsintás nélkül játssza az elsősorban is fellépésből élő, örökösen lehengerlő-ledumáló ötletembert - ezt tanítják minden menedzseriskolában, a fellépést; lehetne rögvest a színpadról vinni egy multicég élére."

Magyar Narancs, 2008.11.13.
http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=17797

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Metz Katalin: Ordas farkasok birodalma a Radnótiban

"Szervét Tibor pazar iróniával, takarékos gesztusokkal, ám annál beszédesebb, fanyarul távolságtartó hanghordozással karikíroz. Könnyedén odavetett, célba találó mondataival megzsarolja a törvénytelen akciókban addig lubickoló Murzaveckaját, aki végül a saját vermébe esik. Kettejük párviadala az előadás legjobb jelenete."

Magyar Hírlap, 2008.11.04.
http://www.magyarhirlap.hu/Archivum_cikk.php?cikk=154872&archiv=1&next=0

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Tarján Tamás: Nem a látszat csal. Farkasok és bárányok

"Berkutovként a játékában milliméterre pontos Szervét Tibor időpocsékolástól mentes, elementáris természetességgel, ősi ruganyossággal tarolja le, ami csak kínálkozik, s ki mondhatná rá, hogy fenevad?"
"A kis kompániát a markába ragadó Berkutov, a stílust, tempót visszamenőleg is értelmező Szervét (...)"

Revizor, 2008.11.02.
http://www.revizoronline.com/article.php?cat_id=7&id=933&first=20

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Szántó Judit: Valló / B-kategória. Farkasok és bárányok

"Szervét Tibor (Berkutov, a főfarkas) meg meri kockáztatni az erre egyébként rá nem szoruló darab direkt aktualizálását, és meggyőz vele: száraz, intellektuális spin doctort és vérbeli nagystílű tőzsdecápát játszik egyszerre."

SzínházOnline, 2008.10.22.
http://www.szinhaz.net/index.php?option=com_content&view=article&id=34923:vallo-
-b-kategoria&catid=13:szinhazonline&Itemid=16

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

D.Viktória: Osztrovszkij: Farkasok és bárányok

"Szervét Tibor megint hozza magát, megfontolt, ravasz észjárása, tárgyilagos beszéde nem teszi a darab kedvenc figurájává; de úgy gondolom nem is ez a cél."

SzinhazPortal.hu, 2008.10.17.
http://www.szinhazportal.hu/farkasok.html

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Koronczay Lilla: "Akkor nőttem fel, amikor hazajöttem Amerikából".
Libikóka


Dobó Kata:
"A szakmában csak egy jelre vártam, arra, hogy valaki bizalmat szavazzon nekem. Így is lett.
Kaptam egy lehetőséget, egy nagyszerű színész, Szervét Tibor oldalán, a Libikóka című darabban. Azóta is játsszuk."


Nők Lapja, 2009.04.15. p.12-14.
Fotó: Nehéz-Posony Kata

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Színház a metróalagútban. Libikóka

"A Szervét Tibor és Dobó Kata által előadott, Verebes István rendezte kamaradarab a „nézőt próbáló” körülmények ellenére osztatlan sikert aratott."

HírExtra-MTI, 2008.09.26.
http://www.hirextra.hu/hirek/article.php?menu_id=2&cat=3&article_id=99299

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

-kp-: Dobó Kata: vacogás harminc méterrel a föld alatt. Libikóka

„A 4-es metró Rákóczi téri alagútja tegnap este színpaddá változott, és gépek helyett a tapstól visszhangzott. Dobó Kata a neves filmcsillag Szervét Tiborral élete legextrémebb előadásában remekelt. Míg az emberek a körút forgatagában szaporázták lépteiket hazafelé, nem is sejtették, hogy 20 méterrel a föld alatt két színész hatalmas sikert arat.”

STOP, 2008.09.26.
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=387816

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Mikes Éva: Ketten a mérleghintán. Libikóka

"A színészek is libikókán ülve teljesítenek: amikor van mit játszani, megteszik. Szervét Tibor sziporkázó, férfiasan esetlen, önironikus, kimondottan szórakoztató és élvezetes a mérleghinta tetején üldögélve a kvázi első részben Jerry ügyvéd képében, aki fél Amerikát átszelve Nebraskától egészen New Yorkig iszkol rossz házasságából. Magányát itt egy szép táncosnővel reméli feloldani. Amíg a nő becserkészése folyik, Szervét ellenállhatatlan.
Ezzel párhuzamosan Dobó Kata, a táncoslány unalmas, sótlan, bájos, de mesterkélt, hamis hangokkal és hangsúlyokkal gubbaszt a hinta alsó felén. Aztán egy rémesen lapos fordulattal, ami egyben a darab egyetlen „katartikus” pontja, Jerry rájön, hogy mégis a felesége az igazi, Jerry-Szervét ezzel lezuttyan a libikókán: unalmas és szenvelgő lesz, erre Gittel-Dobó Kata berúgással, félrekettyintéssel, sírós dührohammal válaszol, és ekkor életre kel: kiderül, hogy van benne szenvedély és élet is, felrepül a libikókával."

Kultúra.hu, 2008.05.10.
http://kultura.hu/main.php?folderID=952&articleID=269016&ctag=articlelist&iid=1
http://www.deol.hu/main.php?c=13079

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

A hangoskönyv szülőanyja
Interjú Vajda-Mályi Zsuzsával

Vajda-Mályi Zsuzsa, a Hangoskönyv Kiadó vezetője és a Magyar Hangoskönyvkiadók Egyesületének elnöke. Nemcsak a hangoskönyvek bevezetése, de maga a név is neked köszönhető. A külföldön "audio bookfi" néven ismert műfajról, mely Amerikából származik, négy évvel ezelőtt itthon még senki sem tudta, mi fán terem. Mielőtt a hangoskönyv név elterjedt volna, több hasonlót kipróbáltak a kiadók.

- Mi változott azóta?

- Az egyesület ma tizenhárom kiadót fog össze, és a korábbi tíz-tizenöt műhöz képest hetven-nyolcvan jelenik meg évente. A legbüszkébbek arra vagyunk, hogy kaphatók minden nagy könyvhálózatban. Sokszor a szemedre vethetik, hogy az olvasástól veszi el az emberek kedvét... Ez a negatív folyamat sehol a világon nem következett be. Pedig a német piacon már nincs olyan könyv, amely ne jelenne meg hallgatható formában is. De nem adnak el kevesebb könyvet, nem csökkent az olvasási kedv. Mert a hangoskönyv nem helyettesíti az olvasást, csupán kiegészíti, és lehetővé teszi akkor is, amikor nem tudnánk a kezünkbe venni egy könyvet.

- Mi a következő lépés?

- Amerikában régóta jutalmazzák a legjobb műveket a Grammy-díj keretében. Jövőre szeretnénk megrendezni a magunk első díjkiosztó ünnepségét.

- Melyik az első számú személyes kedvenced?

- Casanovától a Veszedelmes viszonyok Szervét Tibor előadásában. A négy év alatt ezt szerettem a legjobban.

Marie Claire , 2008.05.01. p.18.
Casanova: Veszedelmes viszonyok I. A fiatal Caterina grófnő
Audio-CD, Kossuth Kiadó, 2006.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Koltai Tamás: Művész és polgár. Bergman: Rítus

„Szervét Tibor a sokkal introvertáltabb, ambivalensebb Hans szerepében lefojtottsággal, önreflexív iróniával jelzi, hogy a magára erőltetett tárgyilagosság mögött érzékenység és sebzett lélek rejlik.”


Élet és Irodalom, 2008.05.09. p.31.
http://www.es.hu/pd/display.asp?channel=MUBIRALAT0819&article=2008-0512- 1016-19HGTM
Fotó: Lehotka Judit Zolka
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Szepesi Krisztina: Rítus

„Szervét Tibor határozottan elegánsabb, simulékonyabb, rejtetten agresszívebb, megejtően emberibb Hans. Képes olyan őszintén emberi lenni, hogy elhiggyem neki azt a tömérdek csapongó érzelemhullámot, amelyet átél neurotikus felesége és szintén komoly szocializációs gondokkal küszködő színészpartnere mellett. Ő az, aki megérzi a filmben egyébként gyakran szenvtelenül elhangzó mondatok humorát, ami életet lehel a színpadi feldolgozásba. Különösen szép a házaspár jelenete, mikor a férjet játszó Szervét enyhén életunt hangnemben, de azért kinyilatkoztatja, hogy tulajdonképpen neki teljesen elege van ebből az egészből, belefáradt a két beteg ember terelgetésébe, a közös munkába, felesége szerelmébe, meg úgy egyáltalán az életben való részvételbe. Önironikusan mosolyogtató, szerethető figurája néhány pillanatra képes taszítóvá válni, hogy aztán ismét visszaváltozzon, és nyitva hagyja a kérdést, vajon mi mindent nem tudunk még Hansról.”

Pesti Műsor, 2008.05.01.
http://www.pm.hu/index.php?sect=szinhaz&alsect=cikk&id=471
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Csáki Judit: Színész az egész... Bergman: Rítus

„Szervét Tibor Hans szerepében a művésztrió vezetője, Thea férje, Hans támasza (mert ő sem tehet másként) és a saját monumentális életcsapdájának foglya. Szervét rendkívül érzékenyen és az intim térhez illő megrendítő összeszedettséggel teszi elénk ezt a súlyos drámát: szenvtelen hangja a befelé pusztító önfegyelem legnagyobb eredménye. Nagymonológja csúsztatja át a tragikus terepre az előadást: ez az "unom", ez maga a nyilvános öngyilkosság...”

Magyar Narancs, 2008.04.24.
http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/pub lic/hirek/hir.php&id=16296
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tarján Tamás: Négy magánügy. Bergman: Rítus

„Szervét a magát állandóan lehalkító, visszafogó diplomata. Sosem fogy ki a tartalék tromfokból. A színész úgy jeleníti meg a tézisekben, okfejtésekben, érvelésekben szívesen megnyilatkozó Hansot, hogy a fegyelmezett külső mögött folyton remegjen az örökös egyensúlyozó készség stressze. Könnye nincs. Ha lenne, talán könnyebben viselné az életet, amelyen így is mindig úr akar lenni. Amennyire lehet.”

Magyar Narancs, 2008.04.24.
http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/pub lic/hirek/hir.php&id=16296
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Bogácsi Erzsébet: Zombik vagy emberek?
Eduardo de Filippo: Nápolyi kísértetek

„Alighanem közrejátszott Stefano de Luca rendező mostani darabválasztásában, hogy ismét dolgozhat Szervéttel, aki Pasquale Lojaconóként az előadás legkellemesebb-legszellemesebb perceit szerzi.


Olyan kisembert elevenít meg, aki szinte bocsánatot kér, hogy él. Szüntelen mentegetőzés, félsz lappang kényszeredett mosolyában. Úgy mozog, mintha tojásokon járna. Hinni sem mer a szerencséjében.”

Cricai Lapok, 2008/4.
http://www.theatreportal.hu/index.php?id=647&cid=33169
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Koltai Tamás: Eduardo de Pirandello. Nápolyi kísértetek

„Szervét Tibor technikai patronjait elhagyva finom eszközökkel játszik egy apró örömeinek élő kisembert – egyoldalú párbeszéde kávéfőzés közben az erkélyen a szemben lakó „néma professzorral" csinos miniatúra, ma rutin, hacsak nem arra használják, amire Szervét: a karakter elmélyítésére. Csupa érzékeny gesztusból építkezik: ahogy fölismeri az eltűnt vagy váratlanul felbukkanó tárgyakat, ahogy óvatosan megközelíti a bankókat termő háziköntös zsebét, ahogy esengő vallomást tesz a feleségének.”

Színház, 2008/2. p.13-14.
http://www.lap.szinhaz.hu/index.php?id=1209&cid=31211
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Zappe László: Se kísértet, se szellem. Eduardo de Filippo: Nápolyi kísértetek

„Szervét Tibor nagyon igyekszik a főszereplő öncsalását fájdalmas derűvel bevonni.”

Népszabadság, 2007.12.31. p.9.
http://www.nol.hu/cikk/476247/
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fodor Csilla: Álomból valóság, színészek segítségével.
Szervét Tibor vezetésével jótékony célú színházi előadást tartottak a Vidám Színpadon.


Különös hangulatú színházi este volt november 3-án a Vidám Színpadon. Aki ezen a szombaton megjelent a Révai utcában – színész, zenész, műszaki dolgozó és legfőképpen néző –, egyet akart: segíteni. Az Anconai szerelmesek című darab teljes bevételét a Paci Doki Alapítvány javára utalták át.

Mire vállalkozik az alapítvány? Miért érezték úgy a színészek, legfőképpen Szervét Tibor, hogy segíteniük kell? (...)

Szervét Tibor, egyik filmszerepére készülvén, gyakorolni ment a lovas tanyára, akkor ismerkedett meg Domina Imrével. Az ismeretségből barátság lett, a művészt elvarázsolta az itt folyó munka, naponta látta, hogy milyen önfeláldozó módon igyekszik a „lódoktorok” tulajdonosa segíteni a sérült gyerekeknek és szüleiknek. Mit tehet ilyenkor egy fővárosi színész? Az ügy mellé áll, és másokat is igyekszik mellé állítani. Csatlakozott tehát a Paci Doki Alapítványhoz.

Volt egy nagy sikerű előadás, az Anconai szerelmesek, amely több mint kétszázszor ment a Radnóti Színházban. Ott ugyan levették a műsorról, de a közönség annyira szerette, hogy a vidéki bemutatókon kívül más budapesti színházakban időről időre néhányszor újra játsszák. A darab egyik főszereplője, Szervét Tibor a Radnóti Színház és a Vidám Színpad közreműködésével megszervezte, hogy kollegái – 50–60 ember – honorárium nélkül vállalják az előadást, a megemelt helyárakból befolyt összeget pedig utalják át a Paci Doki Alapítvány számlájára.

A kezdeményezésről, szerencsére, az újságok, tévécsatornák is hírt adtak, így a jótékonysági előadásra minden jegy elkelt.

A színészek közül a legtöbb munkát Létay Dóra színművésznő vállalta magára: ő eredetileg nem volt benne a darabban, most ugrott be a várandós Schell Judit helyett. Három héten keresztül tanulta egyedül a szerepet videofelvételről, és egy próbával, hiba, tévesztés nélkül eljátszotta. Mindezt egyetlen forint ellenszolgáltatás nélkül tette, mint ahogy nem vette fel a szerzőnek járó jogdíjat a darab írója, Vajda Katalin sem. Ő az előadás után nem kis meghatottsággal beszélt arról, hogy most érezte igazán át annak a közismert mondásnak a mélységét, miszerint jobb adni, mint kapni. Ahogy fogalmazott, felemelő érzés, hogy ezzel az előadással nehéz sorsú gyerekeken tudnak segíteni.

Több mint hárommillió forint adomány gyűlt össze ezen az estén. Ez indulótőkének tekinthető, lehetővé teszi, hogy az alapítvány pályázzon, hiszen akár hazai, akár uniós támogatásról van szó, csak jelentős önrész felmutatásával lehet pályázati anyagot benyújtani.

A nulláról sikerült elmozdulni, egy kicsit közelebb kerültek a nagy terv, a fedeles foglalkoztató megvalósításához, de még nagyon sok munka van hátra.

A legboldogabb ezen a napon nem is Domina Imre, hanem Szervét Tibor volt. Az elmúlt másfél–két hónapban erről a jótékonysági előadásról szólt az élete, rengeteget dolgozott, óriási szervezőmunkát végzett, mégis azt mondja, ő tartozik hálával.

– Imre tervei lenyűgözőek, gondolkodásmódja megérintett engem, kibillentett abból a passzív állapotból, amiben eddig voltam. Csak saját magammal, jobbára szakmai kérdésekkel voltam elfoglalva, most megismertem, részese lettem egy másfajta világnak is. Hatalmas kincs az ember életében, ha adódik valami, ami mellé odaállhat, amiért tenni lehet – és tenni kell. Köszönöm Imrének, hogy előhozta belőlem azt a Szervét Tibort is, akiről eddig én magam sem tudtam, hogy létezik…

Budapesti 7 Nap – VI.kerület, 2007.11.15. p.11.
http://lapok.bp7nap.hu/
Fotó: MTI–Sándor Katalin

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Bóka B. László: Szervét Tibor


Playboy: „- Csodálatosan gazdag a rólad szóló honlap, sziszifuszi módon alapos, még a legapróbb rólad megjelent írás is rajta van.
Honnét van ennyi időd a frissítésekre?”


Szervét Tibor: „- Márpedig azt nem is én csinálom! Egy kedves néző, aki szereti a munkáimat, úgy döntött, hogy velem egyeztetve honlapot csináltat nekem. Nagyon ritkán nézem meg, mert bízom bennük.”


Playboy– 20?, 2007/8. p.28-30.
Fotó: Playboy Magazin

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *



Szegő András: Hódolat a nőnek!

„… Most már csupán a két fiút kéne megtalálni, akik jelenlétükkel kifejeznék a férfiak nők iránti hódolatát. Természetesen két olyan férfi kéne, akik úgyszintén emblematikus személyiségek, akik sokak szemében megtestesítik a férfiasságot, akik sármosak, jóképűek, vonzóak, és mindemellett képviseljenek lehetőleg két korosztályt is. Tehát az egyikük legyen érett, vonzereje teljében lévő férfi, a másik pedig heves, elragadó ifjú. Szóval automatikusan adódott két közönségkedvenc, két ragyogó színész, Szervét Tibor és Fenyő Iván. Ezt jól elterveztük, de a legkényesebb kérdés még hátra volt.

Básti Juli vajon hogyan fogadja, hogy a címlapon, ahol az ő sugárzó szépségének kell dominálnia, ott szerepel mellette még két sztár? És a két férfi, napjaink két bálványa, vajon miként fogadja el, hogy itt végül is mellékszerep jut számukra az ünnepelt Básti Juli mellett? Szorongva hívom őket, hogy vajon miként reagálnak. Nos, az egyikük azt mondta, hogy örömmel. A másikuk, hogy boldogan. Harmadikuk, hogy megtisztelő számára. Így még soha nem voltak együtt, de szívesen állnak össze erre az alkalomra.

Hát így született meg a címlap, így jött össze három csillag, három remek ember, három nagyszerű színész, talán kicsit megerősítve, talán kicsit visszahozva a hitünket, hogy olyan, hol hamissá koptatott, hol értelmüket vesztett fogalmaknak, mint szeretet, tisztelet, tisztesség, méltányosság, kölcsönösség, alázat, van jelentőségük.”

Nők Lapja, 2007.03.07.
http://www.nlcafe.hu/cikk.php?id=54&cid=25530

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Domina Imre: Lovasterápia

„Ceglédtől pár kilométerre van egy csodálatos hely, a Gyöngyvirágos Tölgyes. Itt él - Csemőn - Imre, az az ember, aki nap, mint nap új hitet és reményt ad a sérült gyermekeknek és szüleiknek.

Egy napon az oly sok szép szerepet megformáló Jászai Mari díjas színész, Szervét Tibor vetődött pihenni, lovagolni vágyva a gyönyörű csendes tanyára. Valami hiányzott neki, amit nem gondolt volna, hogy itt a tanyavilágban fog a sors elévarázsolni. Egy ilyen látogatás alkalmával, Imre egy kis beteg „lovast” vezetett körbe Viharral. (...)

" - Imre megkért, hogy álljak Vihar elé és vezessem. Először nem tudtam mire vélni az egészet. Később elmagyarázta, hogy a ló előtt kell haladnom, hogy Vihar felvegye az én járásom ritmusát. Imre vezette Vihart, a lóháton a sérült kislány ült a mamájával.
A ló a maga nyugodtságával, türelmével bóklászott lovasaival. A gyógyulást az segíti, hogy a lovak mozgása beépül a sérült részbe és javul a mozgáskoordináció, kétezer impulzus éri az agynak azt a részét, ahol a sérülés van.
Az erdei séta 20 percig tartott, és a gyerek ezalatt kimozdult az apátiából, figyelni kezdett a világra, csillogó öröm költözött szemébe. Csak álltam és néztem. Számomra ez olyan katarzist jelentett, mint amit mindig kerestem az életben és a színpadon egyaránt. Nem is gondoltam vagy reméltem, hogy ezt az élet adta valóságban fogom megtapasztalni” – meséli Tibor.

Végül komoly, megvalósítandó gondolatokkal távozott, és aktív támogatója lett az „ügynek”. A gyógyulni vágyó gyerekek segítésére, a színművész úr támogatásával jött létre a „Paci Doki Alapítvány”, amelynek ugyan sok pénze nincs - hiszen miből is lenne, a lovasterápia percei, órái ingyenesek. Tibor elhozta néhány nagyszerű barátját, akik első szóra az ügy mellé álltak.

A családoknak vissza kell adni a hitet, a csodát, a reményt. Mint Dóri szüleinek, hiszen Dóri már mosolyog, mozgása egyre ügyesebb, nyugodtabb.
Igen, ezek a mindennapi csodák.”

Cegléd Apró, 2007.03.05.
http://www.cegledapro.hu/kozos/feladas/kezdo.php?iroda=11

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Kővári Orsolya: Mesterek márpedig nincsenek. Beszélgetés Szervét Tiborral


„Ő IV. Henrik Pirandello darabjában és Al Bundy a Rém rendes család magyarított változatában.
A népszerűséget kétségkívül a film – a Valami Amerika szélhámosa – hozta meg számára, a szakma elismerését azonban színházi munkáival vívta ki még Miskolcon, majd a Radnóti Színházban.

Az Emberbarát Philipjeként természetességét, az Anconai szerelmesek Don Tomaójaként humorát, a Szilvia a K. Martinjaként az abszurdhoz való érzékét, a Ványa bácsi Asztrovjaként drámai erejét bizonyította. A Tóték postása valóságos pszichológiai esettanulmány.

Szervét Tibor jól érzi magát a pályán, rendszeresen forgat, színházában, a Radnótiban remek szerepeket kap, időnként rendez, rajongótábora van, a szakma becsüli.”

Criticai Lapok, 2007/3. p.25-28.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *